Tar det aldrig slut?

2007-01-31 @ 13:31:23
Idag är det sambons födelsedag, men eftersom det är arbetsdag/skoldag skjuts firandet upp till på söndag. Då blir det smörgåstårta i stora lass. Har inte direkt orkat ställa mig och baka kakor, så därför blir det tidigare nämnda delikatess. I vanliga fall älskar jag att baka, men då vi legat i magsjuka och efter det blivit förkylda kändes det som att det inte var någon hit att bjuda på hembakt. Vem vet vilka trevliga baciller som lyckas smita med...

Idag är jag hemma med Vilgot som nu är förkyld. Det känns som att vi inte varit friska sen i oktober. Jag tror vi behöver solsken och värme, det är nog enda sättet att bli frisk på. Förra veckan arbetade jag faktiskt en hel vecka utan att vara hemma för "vård av sjukt barn", det har jag nog inte gjort sen i November. Men nu torde det väl bli ett slut på eländet.

Helgen som var inleddes "motorsågmassakern 1" på vår gård. Alltså etapp 1 av avverkningen inför tidigare nämnt garagebygge. Sju träd gick sitt öde tillmötes och jag kan garantera att tack vare detta blir det mer solljus på vår bakgård till sommaren, vilket också förhoppningsvis innebär mindre mossa. Jag ser bara fördelar med detta garagebygge. Sen blir det heller inte sämre av att jag slipper lyfta ett endaste finger, nåväl, jag kanske kommer att spika lite spikar och dra in lite skruvar, det är ju faktiskt himla kul att bygga. Men jag tvivlar på att David vill ha mig med alltför länge, det brukar sluta med irriterande gliringar åt alla håll och kanter.

Nu måste jag ringa försäkringskassan och anmäla "vård av sjukt barn". Vi börjar vara rätt tjenis nu, kassan och jag. Det sägs att man ofta blir sjuk när man har dagisbarn. Men jag börjar faktiskt undra;
"-Tar det aldrig slut?"

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback