Dags för årets omgång

2007-01-12 @ 10:42:12

Igår kväll hände det där trevliga som brukar hända så här års. Jag vet att det ligger i luften så jag kan inte säga att jag blev överraskad. Precis när jag skulle gå och lägga mig hörde jag hur Vilgot hostade till, och det var inte bara host, det var kräks. Panik! Nu är det officiellt, årets omgång av kräksjuka har kommit till oss.

Helgen blir nu inte riktigt som vi tänkt oss, vi hade tänkt äta surströmming på söndag men det får vi skjuta upp till nån annan gång. Nu blir jag genast så där rastlös, vad ska man hitta på? Jag gillar inte att gå hemma och inget göra, det är tragiskt tråkigt. Å andra sidan vet jag vad jag borde göra, städa i det förfärliga "skrotrummet", men det är ju också tragiskt tråkigt. Jag får försöka hitta på nån morot med detta projekt... ja visst ja, om jag städar skrotrummet blir det ett steg närmare till att rummet får byta namn till "barnrum 2". Fast för att få kallas det så måste man kanske ha ett "barn 2 " att stoppa i det. Det är ju ett tag bort. Så då får vi kalla det för "kontoret" så länge. På så sätt minskar jag kraven på att bli gravid.

Mina föräldrar kom hem från Cap Verde i tisdags, de var ganska så färggranna. Jag kände mig genomskinlig bredvid dem. Hemska tanke om de hade stannat där två veckor istället för en, då hade jag inte kunnat umgås med dem utan att sola solarium ett tiotal gånger. Vi har inga planer på att åka utomlands, åtminstone inte i år. Vi ska bygga om garaget, så vi lägger pengarna på det istället. Måste allt praktiskt låta så himla tråkigt??? Fast jag tycker inte att det är tråkigt att vi ska bygga om garaget, tvärtom, det är riktigt kul. Nu måste jag börja planera hur uppfarten och gräsmattan/planteringarna ska se ut. För min del är det inte så mycket ett "garage-projekt" utan ett "trädgårds-projekt". Då blir det genast super kul!

Mindre kul är det ju förstås att jag spenderar hela den här dagen/helgen med att städa och tvätta bort en massa magsjuka. Men det är smällar man får ta mitt i allt solsken!

Tack och bock, Toa-lock!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback