Tvätta, smörja, tvätta och smörja igen!

2007-08-13 @ 13:07:10
Vilgot har fått svinkoppor! Han har blåsor och sår på olika ställen. Värst är det nog på en fläck på kinden och en som han har fått mitt på tummen, så varje gång han böjer tummen så spricker huden. Det är så himla synd om honom.

I morse var vi på vårdcentralen och fick pencillin (heracillin) och eftersom det är första gången han käkar pencillin så känns det lite extra spännande, man vet ju aldrig hur han reagerar på det. Sen ska man hålla på att tvätta och smörja för att såren ska hållas rena. Det gäller även för jag och David att vara noga med hygienen så att vi inte får det. Usch, det kliar på hela min kropp. Så nu blir jag hemma från jobbet ett tag, vad ska jag nu hitta på förutom att tvätta förstås?

Hoppas bara att han blir bra snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback