Snart är det jul, här i vårt hus.

2006-12-01 @ 15:10:39

Det är den första dagen på december-månad och vid detta lag brukar min julstämning vara på topp.
Men vad har hänt med snön? Den är helt borta. Inte hade jag trott att nästan en halv meter snö
skulle tina bort på två veckor! Ur led är vädret. På söndag är det första advent. DÅ måste väl ändå den där varma julkänslan infinna sig? Om inte får jag väl tvinga fram den.

Jag ska på ljusparty hos min granne och där ska det även bjudas på glöggmys. Härligt, det är så det ska vara den här tiden på året, glögg och pepparkakor tillsammans med vänner. Till helgen tänkte jag även försöka mig på lite julbak och pyssel. Det blir i alla fall saffransbullar. Pepparkakor brukar jag faktiskt köpa, men jag dekorerar dem gärna med kristyr. Sen ska adventsstjärnan hängas upp i fönstret, nejlikor ska tryckas fast i apelsiner och doftljus ska tändas. Hoppas bara att min amaryllis och mina hyacinter har hunnit slå ut, hyacinterna speciellt för de doftar så gott. Jag måste ju bara koka knäck också. Jag ska ha julfika hemma hos mig för hemvändade vänner den 23 december, så då bara måste jag bjuda på hemkokt knäck.

Så där ja, nu börjar den infinna sig, den härliga julstämningen...

Juliga ljus

Bild:
www.verner-verner.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback