Det lider mot jul!

2006-12-21 @ 09:26:30

Nu är det verkligen nära, och som jag har längtat. Julafton, finns det någon bättre tid på året? Det är supermysigt med jul, visst kan det vara lite stressigt ibland, men det beror ju vad man gör det till. Lite jobbigt är det väl förstås att när man ska jobba sina sista timmar innan julafton så har datorn bestämt sig för att strejka, men som tur var finns det extraresurser i form av bärbara datorer. Lite jobbigare tangentbord, men det funkar ju i alla fall. Sen ser jag detta haveri som ett tecken på att jag absolut inte bör jobba mellandagarna, och så blir det, jag tar ledigt till veckan.

Hur firas julen i år då? Jo, det brukar ju vara ett himla pusslande, speciellt sen man fick barn, för alla är ju så angelägna om att träffa den lille (numera store) krabaten. Redan den 23 börjar vår julafton, vi inleder hos svärfars, där blir det julbord och hela köret.

På julafton börjar vi hos min mormor kl. 12, med julbord igen och sen julklappar och efter det Kalle såklart. Vid middagstid bär det av till mina föräldrar, där blir det faktiskt inte julbord, vid detta lag har man ju tryckt i sig några sådana. Sen är min bror kock och har den senaste tiden inte lagat annat än julbordstillbehör. Nä, istället serveras en luxuös 3-rätters middag, med vin och snaps och allt därtill. Mums! De senaste åren har julen mest handlat om att äta, men jag förknippar nog alla högtider med mat. Sen är det ju inte helt fel att få ge bort några julklappar, jag fullständigt älskar att ge bort julklappar. Visst är det krångligt ibland att komma på vad man ska ge bort, men det roligaste med det hela är inte innehållet i paketet utan att man får slå in paket. Här kan man ju verkligen trixa till det, om humöret och fantasin tillåter. I år blir det oblekt papper med svarta band och guldfärgade etiketter. Så värst fantasifullt kanske inte detta är, men de blir i alla fall stiligt. Är det något jag aldrig använder mig av så är det papper med tomtar på. Det blir så himla plottrigt.

Nä, nu ska jag jobba ända fram till julafton så att jag kan vara lite ledig sen.

GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback